Už ste vypracovali a opísali stratégiu rozvoja svojho podnikania? Teraz je čas všetko do detailov prepočítať. Pomôžu vám v tom postupné kroky podnikateľského plánu, v ktorom si všetko vyskúšate „ na nečisto“.

Podnikateľský plán je podrobný popis vášho projektu s výpočtami a vyhliadkami na nasledujúcich niekoľko rokov. Potrebujú ho potenciálni investori alebo banka, v ktorej požiadate o pôžičku; partneri, sprostredkovatelia, váš tím a nakoniec vy ako tvorca projektu.
Výhody podnikateľského plánu
Podnikateľský plán sa obvykle píše tri až päť rokov vopred. V súčasnosti vám však stačí aj rok, pretože ekonomické podmienky sa veľmi rýchlo a často menia. No a keď budete mať vo všetkom jasno, môžete si niektoré kroky založenia firmy zjednodušiť predajom novej spoločnosti s históriou.
Nezabudnite na opis produktu alebo služby
V tejto časti musíte podrobne opísať službu alebo produkt, ktorý ponúkate, a analyzovať celkový potenciál ponuky. Môžete porovnať svoj produkt s podobnými výrobkami a ponúknuť možnosti na zlepšenie.
Urobte si analýzu trhu
Z už rozvinutej obchodnej stratégie preneste analýzu trhu do obchodného plánu. O návrhoch konkurentov by sa malo uvažovať podrobnejšie. Neváhajte do analýzy zahrnúť aj výhody predaja platcov k DPH, teda možnosti ušetriť na kúpe firmy, ktorá má už registráciu DPH za sebou.
Charakteristika potenciálnych kupujúcich
Podrobne opíšte, na koho sa zacieľujete, komu ponúkate svoj produkt alebo službu. Odpoveď: „Pre všetkých“ je nesprávna. Je to ako strieľať z dela na vrabca. Vo fáze vypracovania obchodnej stratégie by ste preto mali definovať svoju cieľovú skupinu.
Všetko si samozrejme aj prepočítajte a uvidíte, na čom ste a či sa vám oplatí podnikať.
Text:PR