Je podnikateľský plán potrebný?

Už ste vypracovali a opísali stratégiu rozvoja svojho podnikania? Teraz je čas všetko do detailov prepočítať. Pomôžu vám v tom postupné kroky podnikateľského plánu, v ktorom si všetko vyskúšate „ na nečisto“.

Je podnikateľský plán potrebný?
Je podnikateľský plán potrebný? (Foto: unsplash.com)

Podnikateľský plán je podrobný popis vášho projektu s výpočtami a vyhliadkami na nasledujúcich niekoľko rokov. Potrebujú ho potenciálni investori alebo banka, v ktorej požiadate o pôžičku; partneri, sprostredkovatelia, váš tím a nakoniec vy ako tvorca projektu.

Výhody podnikateľského plánu

Podnikateľský plán sa obvykle píše tri až päť rokov vopred. V súčasnosti vám však stačí aj rok, pretože ekonomické podmienky sa veľmi rýchlo a často menia. No a keď budete mať vo všetkom jasno, môžete si niektoré kroky založenia firmy zjednodušiť predajom novej spoločnosti s históriou.

Nezabudnite na opis produktu alebo služby

V tejto časti musíte podrobne opísať službu alebo produkt, ktorý ponúkate, a analyzovať celkový potenciál ponuky. Môžete porovnať svoj produkt s podobnými výrobkami a ponúknuť možnosti na zlepšenie.

Urobte si analýzu trhu

Z už rozvinutej obchodnej stratégie preneste analýzu trhu do obchodného plánu. O návrhoch konkurentov by sa malo uvažovať podrobnejšie. Neváhajte do analýzy zahrnúť aj výhody predaja platcov k DPH, teda možnosti ušetriť na kúpe firmy, ktorá má už registráciu DPH za sebou.

Charakteristika potenciálnych kupujúcich

Podrobne opíšte, na koho sa zacieľujete, komu ponúkate svoj produkt alebo službu. Odpoveď: „Pre všetkých“ je nesprávna. Je to ako strieľať z dela na vrabca. Vo fáze vypracovania obchodnej stratégie by ste preto mali definovať svoju cieľovú skupinu.

Všetko si samozrejme aj prepočítajte a uvidíte, na čom ste a či sa vám oplatí podnikať.

Text:PR

www.KuponyZdarma.sk

Nakupujte lacnejšie!